Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda - Ciutat de la Justícia

Mobilitzacions pel Torn d'Ofici. Quin és el posicionament de l'ICAB?

Avui, tant a Madrid, davant el Congrés dels Diputats, com a Barcelona, junt a la Ciutat de la Justícia,  hi ha mobilitzacions en defensa d'una dignificació del Torn d'Ofici i la Justícia Gratuïta. Quin és el posicionament de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) sobre la situació del Torn i l'advocacia que també l'exerceix?

Thu Apr 27 12:07:49 CEST 2023
  1. La defensa d’ofici és un servei públic fonamental per garantir l’igual accés a la justícia de la ciutadania més vulnerable.
  2. L’ICAB està molt orgullós de les més de 3.000 persones col·legiades que l’exerceixen; professionals formats i compromesos amb aquesta vital funció social.
  3. Considerem que les condicions amb les que s’exerceix l’advocacia d’ofici són insostenibles.
  4. Reclamem solucions urgents a mancances evidents, tant econòmiques (mòduls superiors i pagament de totes les actuacions) com de conciliació o excés de burocràcia.
  5. Respectem i fem nostres totes les mobilitzacions que cerquin un millor exercici de l’advocacia.
  6. Considerem que el rol de l’advocacia institucional és interlocutar i dialogar constantment amb les administracions per seguir aconseguint avenços.
  7. Catalunya té competències pròpies en Torn d'Ofici i Justícia Gratuïta. Per tant, només el diàleg amb el Govern farà realitat la immensa majoria de les nostres reivindicacions.

Valorem l’acord entre el Departament de Justícia i el Consell de l'Advocacia Catalana per buscar la millora de condicions del Torn a la nostra terra.

Per tot l’anterior, des de l’ICAB, com hem fet sempre, seguirem reclamant la dignificació del Torn d’Ofici. Per una Justícia Gratuïta de qualitat: escoltem, actuem, reivindiquem!

Carmen Valenzuela: “Cal seguir reivindicant la dignificació del Torn d’Ofici perquè la situació actual és molt preocupant” | ICAB · Advocacia Barcelona |Vimeo.