Torn d'Ofici i Assistència al Detingut | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Subdelegació a Cornellà | Associació Intercol·legial

NOTA DE PREMSA: Cornellà posa en funcionament el Servei d’intermediació pels Deutes de l’Habitatge (SIDH), que compta amb la implicació de l’ICAB

El SIDH de Cornellà s’afegeix als 43 punts d’atenció d’abast municipal, supramunicipal o comarcal, amb els quals es dona servei al conjunt de territori de la demarcació de Barcelona.

Tue Nov 24 16:35:21 CET 2020

Barcelona, 24 de novembre de 2020. Cornellà de Llobregat ja forma part de la xarxa de punts SIDH, el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge, adreçat a aquelles persones o famílies del municipi que es troben en dificultats per pagar el préstec, el crèdit hipotecari o el lloguer, o preveuen que no el podran fer efectiu en el futur. La xarxa SIDH està impulsada per la Diputació de Barcelona i concertada amb els ajuntaments, els consells comarcals, els col·legis d’advocats i la Generalitat de Catalunya a la demarcació de Barcelona.

El punt SIDH de Cornellà compta amb la implicació del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB)  i per això la seva degana, Mª Eugènia Gay, exposa que «es tracta d’un servei que va adreçat a donar acompanyament a les persones més vulnerables i des de l’ICAB hi col·laborem des de fa anys per tal de facilitar una primera orientació jurídica a la ciutadania davant la impossibilitat de poder fer front al pagament del préstec, el crèdit hipotecari o el lloguer, especialment tenint en compte l’actual context econòmic derivat de la COVID-19» .

Justament, el Tinent d’Alcalde de Política Territorial i Espai Públic de Cornellà, Antonio Martínez Flor, explica que «el Servei d’Intermediació dels Deutes de l’Habitatge és un servei més que s’afegeix als diferents mecanismes que tenim a Cornellà per afrontar la problemàtica de l’habitatge i ajudar a la ciutadania, com el servei de mediació que ja es  gestiona des de serveis socials i l’Oficina de Mediació Hipotecària. Tots els serveis destinats a evitar els desnonaments i ajudar les persones més vulnerables són benvinguts».

Per la seva banda, el diputat d’Infraestructures i Espais naturals de la Diputació de Barcelona, Pere Pons, explica que «la COVID ha convertit el problema de pèrdua de l’habitatge en una emergència social diària. Per això, des de la Diputació de Barcelona treballem per garantir que tothom tingui un lloc digne on viure i per prevenir situacions d’emergència habitacional i de risc d'exclusió residencial.»

Desplegament territorial

Els punts SIDH en funcionament, en molts casos d’abast supramunicipal o comarcal, estan ubicats als següents municipis: Arenys de Mar, Badalona, Barberà del Vallès, Berga, Caldes de Montbui, Calella, Cardedeu, Castellar del Vallès, Castelldefels, Esplugues de Llobregat, Gavà, Granollers (dos punts), l'Hospitalet de Llobregat, Igualada, Manresa (dos punts), Martorell, Mataró (dos punts),  Mollet del Vallès, Moià, Montcada i Reixac, Pineda de Mar, el Prat de Llobregat, Premià de Mar, Sant Adrià del Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Celoni, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat (dos punts), Sant Quirze del Vallès, Sant Sadurní d’Anoia, Santa Coloma de Gramenet, Santa Perpètua de Mogoda, Terrassa, Vic (dos punts), Viladecans, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú (dos punts).