Comissió d'Advocats/des Mediadors/des | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: EL CEMICAB presenta la “plataforma de mediació on-line” que ja és operativa i que permetrà fer mediacions per videoconferència en un entorn segur

Serà en el marc del II Congrés de Mediació que tindrà lloc els dies 23 i 24 de març al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona
Tue Mar 21 00:00:00 CET 2017

El degà de l’ICAB, el president del TSJC, la diputada de la Junta de Govern responsable del CEMICAB, i el director de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques de la Generalitat inauguraran el segon congrés de mediació de l’advocacia. Serà el dijous, 23 de març a les 16h

Durant la celebració del Congrés es donarà a conèixer la justícia restaurativa en l’àmbit penal i de menors i experiències de mediació en conflictes de comunitat de veïns, derivats de relacions intra-familiars, en l’àmbit laboral entre altres

Barcelona, 21 de març de 2017. El Centre de Mediació del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (CEMICAB) juntament amb la Comissió d’advocats i advocades mediadors/res, organitza els dies 23 i 24 de març el “II Congrés de Mediació de l’Advocacia”.

El congrés serà inaugurat el dijous 23 de març, a les 16h, pel degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Oriol Rusca; pel president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Jesús María Barrientos, per la diputada de la Junta de Govern responsable del CEMICAB, Mercè Claramunt, i pel director de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques de la Generalitat de Catalunya, Xavier Bernadí.

En el marc del Congrés es presentarà el dijous 23 de març, a les 18h, la plataforma de mediació on-line, eina que permetrà als advocats mediadors del CEMICAB dur a terme mediacions per videoconferència entre totes les parts en un entorn segur. Gràcies a aquesta eina es facilita que les parts no s’hagin de desplaçar per dur a terme les sessions de mediació.

L’objectiu d’aquesta nova edició del Congrés és potenciar entre l’advocacia el coneixement de la mediació com a mètode de resolució de conflictes especialment en àmbits on el fet que no existeixi una llei específica en mediació pot fer concloure que en aquesta branca la mediació no és vàlida per resoldre la problemàtica de les parts. Per aquest motiu es donarà a conèixer l’ús de la justícia restaurativa a l’àmbit penal i de menors i s’exposarà “el projecte de mediació en els supòsits d’ocupació il·legal i risc d’exclusió social a la ciutat de Barcelona”.

En el marc d’aquest Congrés també s’exposaran experiències de mediació en conflictes de convivència amb la comunitat de veïns, en les relacions intra-familiars i en l’àmbit laboral per tal de mostrar que la mediació és una eina i una oportunitat per resoldre conflictes amb importants avantatges per a la ciutadania. “La mediació pot solucionar un tema estalviant patiment emocional i temps. Per aquest motiu s’ha d’evitar la creença que la mediació és una eina d’inferior categoria que un procés judicial, ans al contrari, sovint s’obtenen millors solucions per a les parts”, afirma Mercè Claramunt.

El dijous 23 de març tindrà lloc la taula sobre  “Justícia restaurativa a l’àmbit penal i de menors” (16.30h) i la “mediació en els conflictes de convivència a la comunitat” (19h). Mentre que el divendres, 24 de març, tindran lloc les taules sobre “la mediació als conflictes en les relacions intra-familiars” (9.30h) i “les diferents mirades sobre mediació intrajudicial” (18h). També hi haurà un espai en forma de càpsules de 15 minuts de durada amb temes tals com: “la valoració dels resultats de Mediació a l’àmbit laboral a Barcelona” (11h); “la Mediació Penal a Catalunya” (11.15h); “La mediació del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya” (12h); “el projecte de mediació en els supòsits d’ocupació il·legal i risc d’exclusió social a la ciutat de Barcelona” (12.15h).

A partir de les 12.30h els advocats mediadors presents al congrés tindran l’oportunitat de compartir experiències de mediació amb els assistents, i de 16 a 17.30h se celebraran diversos tallers per debatre sobre els temes proposats.

La cloenda del II Congrés de Mediació de l’Advocacia anirà a càrrec de Jordi Casajoana, president de la Comissió d’Advocats i Advocades mediadors/es i de Mercè Claramunt, diputada de la Junta de Govern de l’ICAB responsable de mediació.

Podeu consultar el programa i tota la informació del II Congrés de Mediació de l’Advocacia a www.icab.cat