Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Secció de Compliance

NOTA DE PREMSA: El III Congrés de Compliance posarà en valor aquesta eina com a eix essencial per a la gestió ètica de les empreses

El Congrés serà inaugurat pel degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, ​​Jesús M. Sánchez, i la presidenta d'ASCOM, Sylvia Enseñat, el proper 31 de març de 2002, a les 9h. Durant la celebració de la Jornada també es presentarà la política i el sistema de gestió de Compliance Penal de l'ICAB

Tue Mar 29 16:37:32 CEST 2022

Barcelona, ​​29 de març de 2022. La Secció de Compliance del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona i l'Associació Espanyola de Compliance (ASCOM) organitzen el III Congrés de Compliance, que se celebrarà els dies 31 de març i 1 d'abril de 2022 en format blended (presencial i telemàtic).

Sota el lema El paradigma de la gestió ètica a les organitzacions, el Congrés vol fer una anàlisi del passat, present i futur del Compliance; una eina que serveix per reforçar el bon govern i la gestió ètica de les empreses a través de procediments per identificar i classificar els riscos operatius i legals a què s'enfronten i establir mecanismes interns i bones pràctiques per a la prevenció, gestió, control i reacció davant d'aquests.

El Congrés serà inaugurat el proper dijous, 31 de març, a les 9h, pel degà del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, ​​Jesús M. Sánchez, i per la presidenta d'ASCOM, Sylvia Enseñat.

A continuació, el degà de l'advocacia barcelonina, la vicedegana i presidenta del Comitè d'Ètica i Compliance de l'ICAB, Susana Ferrer, i l'advocat i Compliance Officer de la Corporació, Francisco Bonatti, presentaran el sistema de Compliance del Col·legi i la política de gestió penal del mateix. Entre les mesures acordades, cal destacar que s'ha habilitat un canal de denúncies –totalment confidencial i anònim- per detectar riscos i incompliments de la política de Compliance Penal de la Corporació.

Gràcies a l'aplicació d'aquesta mesura, el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona es posa a l'avantguarda de la gestió ètica i de la bona governança de les Corporacions de dret públic.

El III Congrés de Compliance s'ha estructurat en nou taules que permetran analitzar i debatre de la mà de més de 30 experts en la matèria els temes de més actualitat:

• Els riscos de compliance en les fusions i adquisicions d'empreses. Seguretats i inseguretats.
  • La directiva de ‘whistleblowing’ i si és un valor per definir un estàndard d'ètica en el si de la Unió Europea.
  • L'ètica i la gestió dels conflictes d'interessos.
  • El sector públic i l'ètica dels negocis en temps de pandèmia.
  • El passat, present i futur de la funció de Compliance a les organitzacions.
  • El compliance i la lliure competència.
  • La governança, lideratge i compliance: ‘"del tone from the top al tone from the middle"
  • La normalització de la governança a les organitzacions.
  • I l'avaluació dels models de prevenció de delictes: una perspectiva jurisprudencial