Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB acull l’acte de commemoració del 50è aniversari del II Congrés Jurídic Català

• Serà demà dimarts, 16 de novembre de 2021, a les 18h.
  • Hi participaran els acadèmics Josep-D. Guàrdia i Canela, Joan Egea Fernández, Mª Eugènia Alegret i Burgués, Francesc Tusquets Trias de Bes i el vicedegà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús Sánchez.
Mon Nov 15 18:48:42 CET 2021

Barcelona, 15 de novembre del 2021. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) acull demà dimarts, 16 de novembre, a les 18h, la commemoració del 50è aniversari del II Congrés Jurídic Català, sota l’organització de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya.

Intervindran en l’acte:

• Jesús Sánchez, vicedegà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.
  • Josep-D. Guàrdia i Canela, president emèrit de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya i exdiputat de la Junta de Govern de l’ICAB.
  • Joan Egea Fernández, censor de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya
  • Mª Eugènia Alegret i Burgués, vicepresidenta de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya

El president de l’Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya, Francesc Tusquets Trias de Bes, serà l’encarregat de cloure aquesta sessió commemorativa.

El II Congrés Jurídic Català

El II Congrés Jurídic Català es va celebrar del 19 d'octubre al 18 de novembre de 1971, sota l’organització de l'Acadèmia de Jurisprudència i Legislació de Catalunya i el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona amb la col·laboració d'altres entitats jurídiques catalanes.

L’objectiu d’aquest Congrés va ser la revisió de l'aplicació de la Compilació del Dret Civil Especial de Catalunya, l'Estatut de la dona catalana, la filiació, la paternitat i l'empresa agrícola catalana.

Les sessions de treball es van celebrar a Barcelona, Girona, Lleida, Cervera, Tarragona, Tortosa, Manresa, Vic i Andorra la Vella.

La Revista Jurídica de Catalunya va publicar les conclusions del Congrés el 1972.