Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Departament Internacional | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB assumeix la presidència de la Comissió de Mediació de la FBE, que exercirà el diputat Carles García Roqueta

L’advocat, àrbitre, mediador i diputat de la Junta de Govern del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona responsable del Centre ADR- Mediació exercirà aquest càrrec. El nomenament s’ha fet públic durant el Congrés de la FBE, que s'ha celebrat durant el cap de setmana a Sofia (Bulgària).

Mon Jun 27 00:00:00 CEST 2022

Barcelona, 27 de juny del 2022. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ha assumit la presidència de la Comissió de Mediació de la Federació Europea de Col·legis d’Advocats d’Europa (FBE). Així s’ha donat a conèixer en el transcurs del Congrés que la FBE ha celebrat a Sofia (Bulgària) aquest cap de setmana. El càrrec serà exercit pel diputat de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona responsable del Centre ADR-Mediació, Carles García Roqueta.

En representació del Col·legi, García Roqueta ha declarat que “és una autèntic honor per a l’ICAB presidir la Comissió de Mediació de la FBE. Treballaré per fomentar el coneixement i ús de la mediació a nivell europeu”. En aquest sentit, ha declarat que si bé en alguns països la cultura de la pau i el diàleg està molt arrelada en la societat, encara hi ha molt camí a recórrer per tal que aquesta via de resolució de conflictes sigui usada per la major part de la ciutadania. I ha conclòs: “S’ha de perdre la por a l’ús de la paraula, perquè la mediació no és altra cosa que afavorir la comunicació entre les parts per arribar a una solució beneficiosa per ambdues”.

García Roqueta també s’ha marcat com a objectiu potenciar l’ús dels sistemes ADR a nivell europeu i, molt especialment, la mediació en àmbits on la seva utilització és menys freqüent, com poden ser els de la salut o el consum, així com la justícia restaurativa. El diputat de l’ICAB també ha manifestat que s’ha de treballar per incorporar i normalitzar altres mètodes com el de la conciliació, on l'advocacia jugarà un paper del tot rellevant i determinant.

En el marc del Congrés de la FBE també s’han renovat les presidències d’altres comissions que seran assumides pels següents Col·legis: Accés a la Justícia (Lucca, Michele Lucherini); Arbitratge (Palermo, Michele Calantropo); Col·legis de l’Est (Vojvodina, Rajko Maric); Drets Humans (Poznan, Artur Wierzbicki); Promoció i Igualtats (París, Solenne Brugère); Ètica (Bilbao, María Begoña Angulo); Formació Legal (Madrid, Raúl Ochoa); Noves Tecnologies (Wroclaw, Maria Dymitruk); Futur de la Professió ( Luxemburg,  Bertrand Christmann); Menors No Acompanyats (Gènova, Céline Squaratti); Coordinació de les Accions dels Col·legis (Cluj, Stanca Gidro); Col·legis de la Mediterrània (Niza, Adrien Verrier).

A més, també en representació del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, el secretari de la Junta de Govern de l’ICAB, Joaquim de Miquel, ha assistit al Congrés de la FBE i ha tingut un paper actiu en la presentació de la candidatura de l’ICAB a la presidència de la Comissió de Mediació de la Federació Europea de Col·legis d’Advocats d’Europa.

Perfil professional de Carles García Roqueta
És advocat, àrbitre, mediador i diputat de la Junta de Govern del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona responsable del Centre ADR- Mediació ICAB. També presideix la Societat Catalana de Mediació en Salut i exerceix la docència com a professor associat de la Universitat de Barcelona i com a professor col·laborador de la Universitat Oberta de Catalunya, on imparteix classes en l’àrea de la mediació i protecció al consumidor. García Roqueta s’ha manifestat sempre com un ferm defensor del dret i les llibertats, així com de la mediació, i ha promogut l’ús d’aquesta en àmbits com les organitzacions, el consum i la salut. Actualment, està incorporant la conciliació com a alternativa i recurs complementari a la mediació, conscient de la necessitat de difondre entre la ciutadania i des de l’advocacia totes les alternatives a la via judicial. Ara assumeix aquesta nova i rellevant responsabilitat en la FBE.

Què és la FBE?
La Federació Europea de Col·legis d’Advocats/Fédération des Barreaux d'Europe (FBE) es va fundar a Barcelona el 23 de maig del 1992 com a successora de la Conferència dels principals Col·legis de l’Advocacia europea, amb l’objectiu de promoure l’Estat de Dret, la supremacia de la llei, la independència de la justícia i el dret a un judici just.

Poden ser-ne membres totes les organitzacions nacionals i locals, així com les Societats de Dret dins del Consell d’Europa. Actualment, la FBE compta amb 250 membres de Col·legis i Consells que representen més d’un milió d’advocats i advocades.

La FBE està organitzada en comitès permanents i comissions ad hoc. Les primeres estan dedicades a aspectes universals i bàsics i les segones estan dedicades a necessitats contingents o locals.