Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Departament de Biblioteca | Biblioteca | Notes de Premsa | Titulars

NOTA DE PREMSA: L’ICAB crea la seva Escola d’Oratòria i el projecte ALIAT, iniciatives pioneres i complementàries per a una advocacia formada tant en l’ús de la paraula com de la intel·ligència artificial

El degà de l'ICAB, Jesús M. Sánchez, ha presentat, en el marc del 9è Congrés de la Corporació, dues iniciatives pioneres i complementàries que busquen formar els professionals del Dret tant en l’ús de la paraula com de la intel·ligència artificial. Es tracta de la primera Escola d’Oratòria creada per un col·legi de l’advocacia i del projecte ALIAT, que té per objectiu posar a disposició de les persones col·legiades les noves aplicacions jurídiques de Big Data i aprenentatge automàtic que sistematitzen i faciliten les tasques d’assessorament legal.

Thu Jul 18 22:38:00 CEST 2024

L’Escola d’Oratòria ICAB neix sota el lema “El poder de la paraula” i busca promoure i desenvolupar l’habilitat de l’oratòria i la comunicació efectiva en l’àmbit jurídic i empresarial, així com fomentar la formació continuada dels advocats i advocades en tècniques avançades de comunicació. Aquesta escola pionera en el sector organitzarà cursos, tallers, seminaris i conferències sobre oratòria i comunicació comptant amb professorat especialitzat en aquestes matèries.

El projecte ALIAT sorgeix des de la Biblioteca col·legial i l’Observatori per a la Transició a la Ciberjustícia per a projectar l’exercici de l’advocacia en l’entorn digital i big data. Aquesta iniciativa facilitarà de manera gratuïta a totes les persones col·legiades l’accés a les diferents eines d’intel·ligència artificial creades per les editorials jurídiques. A més, orientarà i assessorarà els professionals del Dret en l’ús i l’abast d’aquests sistemes informàtics de computació.

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, ha explicat que “l’advocacia moderna requereix una doble preparació ineludible. Per una banda, necessitem dominar l’ús de la intel·ligència artificial per tal que ens ajudi a simplificar la nostra feina en àmbits tan importants com el documentalista, l’anàlisi avançada de dades i jurisprudència, la comparació de textos o la redacció d’escrits i documents oficials. Per altra banda, ara més que mai es requereix que en temps d’automatització de processos digitals excel·lim com a juristes en l’ús de la paraula, que és el nostre major valor davant dels òrgans judicials, de les administracions i dels nostres clients”.

Sánchez ha reblat que “la intel·ligència artificial ja s'ha integrat en els col·lectius jurídics com una eina indispensable per a l'eficiència, però mai podrà reemplaçar el raonament i l’empatia dels éssers humans. Cal, però, que l’advocacia progressi decididament en tot allò que ens diferencia dels sistemes automatitzats i, en aquest sentit, l’oratòria ha estat, és i serà sempre un aspecte principal per a la nostra professió”.