Comissió per a la Cooperació i el Desenvolupament (0,7%) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L'ICAB destina part del seu pressupost al projecte 'Protecció i promoció dels drets humans, democràcia i estat de dret a Colòmbia', promogut per la Fundació Intermón Oxfam

’ICAB convoca cada any un concurs per tal de concedir l’import corresponent al 0,7% del seu pressupost a un o diferents projectes que afavoreixen el respecte i la defensa dels drets humans i el desenvolupament jurídic de països en vies de desenvolupament.
05/10/2010

Barcelona 5/10/2010. EL Col•legi d’Advocats de Barcelona (ICAB) ha escollit el projecte “Protecció i promoció dels drets humans, democràcia i estat de dret a Colòmbia”, de
la Fundació Intermón Oxfam com a entitat guanyadora de la convocatòria 2009 d’ajuts a projectes de cooperació jurídica amb pobles en vies de desenvolupament.

El director d’Intermón Oxfam a Catalunya i Andorra, Francesc Mateu i Hosta, ha estat la persona encarregada de recollir  el premi de mans del diputat de la Junta de Govern i responsable de Comissió per a la Cooperació i el Desenvolupament (0,7%) Josep Oriol Cerdà Alimbau.
Aquesta entitat rebrà un ajut per un total de 30.000 euros.

El projecte escollit per l’ICAB se centra en tres àrees estratègiques, complementàries i articulades amb la finalitat d’assolir una acció sinèrgica entre l’actuació social integrada i la incidència política nacional i internacional, que garanteixi la protecció i el respecte a les víctimes del conflicte armat a Colòmbia.

Les tres àrees són:
•    Prevenció i exigibilitat dels drets de les víctimes: Aquest component pretén agrupar les accions de caràcter nacional i internacional orientades a garantir el dret de les víctimes a defensar els seus drets i reclamar justícia i reparació, assolint presentacions emblemàtiques que serveixin de mecanismes de prevenció.

•    Incidència Social i Política : Les accions d’aquest component estratègic pretenen donar a conèixer  la situació de vulnerabilitat de les víctimes així com sensibilitzar la comunitat internacional i organismes multilaterals per a que incideixin en el compliment de les Recomanacions de les Nacions Unides i s’adoptin a Colòmbia els estàndards internacionals per al compliment en matèria de Drets Humans.
•    Suport  al desenvolupament integral de les víctimes: accions dirigides a l’enfortiment de les agrupacions de víctimes i el reconeixement social, tant en la comunitat, en general, com davant instàncies governamentals.