Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Titulars | Secció de Dret Laboral

NOTA DE PREMSA: L’ICAB fa balanç del primer any de l’entrada en vigor de la reforma laboral

• Serà en el marc del 5è Congrés de Dret Laboral 2023 que se celebra els dies 23 i 24 de març a la seu de l'Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (Mallorca, 283)
  • El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez García, la directora general de Treball del Ministeri de Treball i Economia Social, Verónica Martínez Barbero, i el director General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral de la Generalitat de Catalunya, Òscar Riu García, inauguraran el #CongrésLaboral2023 demà dijous, 23 de març, a les 16h.
Wed Mar 22 00:00:00 CET 2023

Barcelona, 22 de març del 2023. El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), a través de la Secció de Dret Laboral, realitza els dies 23 i 24 de març el 5è Congrés de Dret de Dret Laboral, per tal de fer balanç, entre d’altres temes, del primer any de l’entrada en vigor del Reial Decret-llei 32/2021, de mesures urgents per a la reforma laboral, la garantia de l’estabilitat en l’ocupació i la transformació del mercat de treball.

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez García, la directora general de Treball del Ministeri de Treball i Economia Social, Verónica Martínez Barbero, i el director General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral de la Generalitat de Catalunya, Òscar Riu García, inauguraran el Congrés demà dijous, 23 de març, a les 16h.

El 5è Congrés de Dret Laboral s’ha estructurat en cinc taules que serviran per abordar:

• La contractació laboral en el primer any d’aplicació del Reial Decret-llei 32/2021.
  • La reforma de la Llei Concursal i venda d’unitat productiva: com queda el règim de responsabilitats?
  • Els drets col·lectius d’informació, consulta i negociació de l’ús dels algoritmes i sistemes d’intel·ligència artificial.
  • L’actual sistema de cotització dels autònoms: aspectes pràctics.
  • Primers pronunciaments judicials sobre acomiadament nul en aplicació de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat del tracte i la no discriminació.

Participaran com a ponents en aquesta  5a edició del Congrés Verónica Martínez Barbero, directora general de Treball del Ministeri de Treball i Economia Social; José Maria Vargas Segura, director provincial de Barcelona de la Tresoreria General de la Seguretat Social; Jaume González Calvet, magistrat del Jutjat Social núm. 30 de Barcelona; Berta Pellicer Ortiz, magistrada del Jutjat Mercantil núm. 3 de Barcelona; Joan Agustí Maragall, magistrat de la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears; Emma Gumbert Jordán, advocada i vicepresidenta de PIMEC; Alberto Pastor Martínez, professor de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat Autònoma de Barcelona; Ángel Esteban Jiménez, director Comercial de la Mutualidad de la Abogacía; Xavier Vara Salmerón, director Comercial i de Màrqueting d’Alter Mútua Advocats i Advocades i els advocats Rubén Doctor Sanchéz-Migallón i Miguel Ángel Salas Fernández. Moderaran les taules la secretària i els vocals de la Secció de Dret Laboral de l’ICAB Montserrat Martínez Mora, Jonathan Gallego Montalbán,Ramon-Alexander Salvat Seoane, Pilar Baltar Fillol i Dolores Rubio Echevarría.

Cloenda

La cloenda del 5è Congrés de Dret Laboral tindrà lloc el divendres 24 de març, a les 13.30h, i anirà a càrrec d’Andreu Enfedaque Marco, president de la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i de Max Arias Blázquez, president de la Secció de Dret Laboral de l’ICAB.

* Els mitjans que vulguin seguir el 5è Congrés de Dret Laboral s’han d’acreditar enviant un correu a comunicacio@icab.cat

• Titulars

Diputats/des de Guàrdia ICAB

Podeu consultar el calendari dels Diputats de Guàrdia del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) de cada mes, actualitzat, a la pàgina web col·legial. El trobareu a EL COL·LEGI>CONEIX EL COL·LEGI>Diputats/des de Guàrdia.
  • Titulars

La CRAJ informa: Informació sobre les eines Judicials del Territori Ministerio

La Direcció General de Transformació Digital de l'Administració de Justícia informa que s’amplia el número màxim de elements descarregables a través del visor d’Expedients Judicials.
  • Premis i Beques | Premis, Beques i Subvencions

Concurs Contes d'Advocats/des. Edició XXV (2024)

El termini de presentació de contes serà fins al 28 de juny de 2024.