Comissió d'Advocats Sèniors | Grup de l'Advocacia Jove (GAJ Barcelona) | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Servei d'Ocupació i Orientació Professional - SOOP - Borsa de Treball i Emprenedoria | Formació ICAB | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: L’ICAB impulsa el ‘Mentoring’ per facilitar l’inici de l’exercici de la professió a l’advocacia jove de Barcelona

Mon Oct 10 17:10:00 CEST 2022

El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) inicia el proper 17 d’octubre de 2022 la 9a edició del Mentoring. Es tracta d’una iniciativa amb la qual la Corporació presta recolzament als joves advocats i advocades que s’inicien en l’exercici de la professió donant resposta als dubtes, necessitats o inquietuds que sorgeixen en el dia a dia al despatx sobre Dret Laboral, Civil, Penal i de Família.

El Mentoring consisteix en un treball de cooperació col·lectiva, que es porta a terme mitjançant reunions de petits grups de persones supervisades i coordinades per un advocat o advocada que fa de mentor. En aquestes sessions. les persones col·legiades plantegen els seus dubtes respecte a una matèria concreta del Dret per tal de trobar o plantejar possibles solucions de forma conjunta.

A través del Mentoring es pretén també facilitar el networking, posant en contacte advocats i advocades de diferents generacions amb necessitats i problemàtiques diferents.

La 9a edició del Mentoring tindrà una durada de vuit mesos, d’octubre de 2022 fins al maig de 2023. Les sessions, de dues hores de durada cadascuna d’elles, es duran a terme per matèries, de dilluns a dijous mensualment, en horari de 14 a 16h.

Aquesta iniciativa compta amb el suport del Grup de l’Advocacia Jove (GAJ) i del Servei d’Ocupació i Orientació Professional (SOOP).

Alexander Salvador, president del Grup de l’Advocacia Jove de Barcelona, ha exposat que el Mentoring és “una iniciativa que ha demostrat el seu èxit al llarg dels anys”. En aquest sentit, Salvador ha apuntat que aquest projecte contribueix a enfortir la col·laboració intergeneracional entre advocats sèniors i joves, doncs mitjançant el Mentoring “els advocats sèniors poden ajudar i aconsellar als advocats joves respecte dubtes, qüestions tècniques, assumptes o necessitats habituals del seu dia a dia en l'exercici de la professió”.

Aquest projecte de suport a l’advocacia, especialment als nous i noves col·legiades, impulsat per l’ICAB, s’ha consolidat i ja són més de 240 persones col·legiades les que han participat en les edicions anuals que s’han realitzat des de l’any 2014.

• Comissió de Cultura / Seccions | Formació ICAB

Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB 2024!

T’esperem a la Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB, el dijous 18 d’abril de 2024, a partir de les 10h, al Centre de Formació.
  • Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Alumni EPJ | Formació ICAB

LAST CALL! Postgrau en Pràctica Jurídica de l'ICAB ed. Març 2024. PRESENCIAL / ON-LINE

L'ICAB organitza una nova edició del Postgrau en Pràctica Jurídica, formació idònia per a tothom qui vol iniciar-se en l'exercici de l'advocacia. Ampliem la matrícula fins a l'1 d'abril!
  • Grup de l'Advocacia Jove (GAJ Barcelona)

IOGAJ 2024 a l'ICAB: 2n trimestre 2024

Amb el ioga enfortim el cos per a enfortir la ment, amb pràctiques dinàmiques i adaptades a tots els nivells, que t'ajudaran a millorar la qualitat del teu dia a dia i del teu treball. ...