Comissió de Cultura / Seccions | Comissió de Cultura / Formació | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa | Secció de Dret Laboral

NOTA DE PREMSA: Més de 400 juristes segueixen el IV Congrés Laboral organitzat pel Col·legi de l’Advocacia de Barcelona

El Congrés ha estat inaugurat pel degà de la Corporació, Jesús M. Sánchez; el president de la Sala del Social del TSJC, Andreu Enfedaque; el secretari de Treball, Enric Vinaixa; i el president de la Secció de Dret Laboral del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Enrique García Echegoyen

Fri Mar 25 13:00:00 CET 2022

El 24 de març de 2022 s'ha donat, al Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), el tret de sortida al IV Congrés Laboral, que sota el lema La reforma laboral, anàlisi en profunditat ha tingut com a objectiu abordar el nou marc normatiu derivat de la recent reforma laboral i analitzar les conseqüències de la seva aplicació pràctica.

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez; el president de la Sala del Social del TSJC, Andreu Enfedaque;  el secretari de Treball, Enric Vinaixa; i el president de la Secció de Dret Laboral de l’ICAB, Enrique García Echegoyen, han inaugurat el Congrés, que s'ha celebrat  els dies 24 i 25 de març a la seu col·legial, tot i que també s'ha pogut seguir de forma telemàtica.

El degà de l’advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez, ha afirmat, en la seva intervenció durant la inauguració, que la recent reforma laboral és un tema de molta actualitat i per això ha destacat l’interès que ha despertat aquesta anàlisi en profunditat de la reforma que s'ha fet a l’ICAB a través de dues jornades i en la qual ha hagut més de 400 juristes inscrits.

Per la seva part, el president de la Sala del Social del TSJC, Andreu Enfedaque, ha posat de manifest que la Sala del Social és una de les més grans d’Espanya i ha exposat la necessitat de disposar de criteris unificats per evitar o dismunir les discrepàncies que es donen actualment entre les diferents seccions.

El secretari de Treball, Enric Vinaixa, ha ressaltat que la reforma laboral aprovada el passat mes de febrer neix, per primer cop, fruit d’un pacte del Govern amb la patronal i els sindicats i ha destacat que la nova llei laboral presta una atenció especial a la lluita contra la temporalitat, redefinint els tipus de contractes, i que promou la flexibilitat.

El president de la Secció de Dret Laboral del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Enrique García Echegoyen, ha fet èmfasi en què aquesta IV edició del Congrés vol donar resposta als importants canvis legislatius que s’han produït en l’àmbit laboral i ha agraït el poder comptar amb la col·laboració de ponents de primer nivell en aquesta matèria.

El IV Congrés Laboral s’ha estructurat en quatre taules de debat per tractar, de forma tranversal, la reforma i tots els eixos que estableix.

En la primera jornada del Congrés s’han realitzat dues taules d’anàlisi. La taula titulada “L’impacte de la pandèmia de la COVID-19  en les relacions laborals”, amb la participació d’Ignasi Beltrán de Heredia Ruiz, professor titular de Dret del Treball i de la Seguretat Social de la Universitat Oberta de Catalunya;  i de Pedro Checa Ruiz, cap de la inspecció Provincial de Barcelona de Treball i Seguretat Social. Ha moderat la sessió, Max Arias Blázquez, advocat i vicepresident de la Secció de Dret Laboral de l’ICAB.

La segona taula és la que ha  abordat “Com queda la contractació laboral després del RD-ley 32/2021?” amb les intervencions de Carolina Gala Durán, catedràtica de Dret del Treball de la Universitat Autònoma de Barcelona; de Jordi Garcia Viña, advocat i catedràtic de Dret del Treball de la Universitat de Barcelona i de Sara Pose Vidal, magistrada de la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Montserrat Martínez Mora,  advocada i vocal de la Secció de Dret Laboral de l’ICAB, ha moderat la darrera sessió d’aquesta primera jornada del Congrés.

Segona i darrera jornada

El divendres 25 de març, en el marc del IV Congrés Laboral,  s'ha celebrat  la taula “El règim de la subcontractació d’obres i serveis i la negociació col·lectiva després de la darrera reforma laboral”, amb la intervenció de Miguel Ángel Purcalla Bonilla, magistrat del Jutjat Social 1 de Terrassa. La presentació i moderació de la taula ha anat  a càrrec de Josep Danón Campon, advocat i vocal de la Junta de la Secció de Dret Laboral de l’ICAB.

El Congrés ha finalitzat amb el debat sobre “L’aplicació pràctica de la reforma laboral”, que ha moderat Enrique García Echegoyen, president de la Secció de Dret Laboral de l’ICAB, i en el qual hi han participat Fernando Luján de Frias, advocat i secretari confederal UGT; i Jorge Martin Blanco,  advocat del Departament de Treball, Diversitat, i Protecció Social a la CEOE.

La clausura del IV Congrés Laboral ha anat a càrrec d’Enrique García Echegoyen, president de la Secció de Dret Laboral de l’ICAB.