Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: S’analitza a l’ICAB l’ús de la mediació i els ADR a nivell internacional en el marc de la Jornada Europea de la Mediació 2024

• Serà demà dimarts, 23 de gener, de 16 a 19h, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) amb motiu de la commemoració del “Dia Europeu de la Mediació”
  • La Jornada serà inaugurada per Gemma Ubasart, consellera de Justícia, Dret i Memòria de la Generalitat; Esther Giménez Salinas, Síndica de Greuges de Catalunya; Jesús M. Sánchez, degà de l’ICAB, Carme Guil, presidenta de GEMME a Espanya i Cristina Ferrando, jutgessa degana de Barcelona.
Mon Jan 22 15:52:00 CET 2024

Barcelona, 22 de gener del 2024. Amb motiu del “Dia Europeu de la Mediació”, demà dimarts, 23 de gener, se celebrarà a partir de les 16h, la ‘Jornada Europea de la Mediació 2024’, a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB).

La Jornada serà inaugurada per Gemma Ubasart, consellera de Justícia, Dret i Memòria de la Generalitat; Esther Giménez Salinas, Síndica de Greuges de Catalunya; Jesús M. Sánchez, degà de l’ICAB, Carme Guil, magistrada i presidenta a Espanya del Grup Europeu de Magistrats per la Mediació (GEMME) i Cristina Ferrando, jutgessa degana de Barcelona.

Finalitzada la inauguració el periodista Xavier Graset llegirà un manifest, amb el qual es vol promoure la mediació tant entre els professionals com entre la ciutadania per impulsar el seu ús a l'hora de resoldre controvèrsies.

L’objectiu d’aquesta Jornada és analitzar, d’una banda, l’ús de la mediació i els ADR a nivell europeu i, de l’altra, abordar la perspectiva i coneixement de la ciutadania, les organitzacions de la mediació i la professió mediadora sobre aquesta via alternativa de resolució de conflictes.

Per aquest motiu es compta amb la participació d’una vintena d’experts en mediació.

La Jornada ha estat organitzada pel Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, el Col·legi d’Administradors de Finques de Barcelona-Lleida, el Col·legi d'Agents de la Propietat Immobiliària, el Col·legi de Graduats Socials de Barcelona, el Col·legi Notarial de Catalunya, el Col·legi de Procuradors de Barcelona, el Col·legi de Registradors de Catalunya, el Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Cataluña i el Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya amb la participació de la Sindicatura de Greuges de Catalunya, GEMME i el Departament de Justícia, Drets i Memòria de la Generalitat.

La cloenda anirà a càrrec d’Immaculada Barral, directora de Drets i Entitats Jurídiques, Mediació de la Generalitat i de Carles Garcia Roqueta, diputat responsable de Mediació del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

*Els mitjans interessats en seguir aquest acte han de confirmar assistència a comunicacio@icab.cat

Acte: Jornada Europea de la Mediació 2024 a l’ICAB
Dia: Dimarts, 23 de gener,  a les 16h. (Inauguració)
Lloc: Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (Mallorca, 283, 8a planta)