Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Tribunal Arbitral de Barcelona | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA TAB: El Tribunal Arbitral de Barcelona obre convocatòria de mèrits per a candidats a àrbitres d’emergència

L’Associació Catalana per a l’Arbitratge-Tribunal Arbitral de Barcelona té oberta la convocatòria de mèrits per presentar candidatures a àrbitre d’emergència.

Tue Jun 28 16:47:47 CEST 2022

L’àrbitre d’emergència, que pot adoptar mesures cautelars i ordres preliminars de caràcter urgent i provisional abans que es designi l’àrbitre del procediment principal, serà nomenat pel president del TAB d’entre els juristes que integrin la llista específica, restringida a un màxim de quinze àrbitres.

Per formar part d’aquest llistat, caldrà complir els requisits de l’art. 11 del Reglament general de procediment del TAB, acreditar una àmplia experiència processal i subscriure una declaració de disponibilitat i confidencialitat en el moment d’incorporar-se a la llista.

Les persones interessades poden presentar la seva sol·licitud a través del formulari disponible a la pàgina web de la institució (www.tab.es (formulari)fent constar a la carta de presentació la referència “àrbitre d’emergència”. El llistat quedarà exposat al web del Tribunal Arbitral de Barcelona.

El recentment escollit president de la institució, Frederic Munné Catarina, ha explicat que “la figura de l’àrbitre d’emergència posa en valor la celeritat i eficiència pròpies de l’arbitratge com a sistema alternatiu de resolució de conflictes. I ho fa perquè permet adoptar decisions preliminars en gairebé 24 hores, fet que evita molt sovint l’agreujament del conflicte”.

A més, Munné ha remarcat: “Aquesta convocatòria pública de mèrits afegeix garanties d’especialització i excel·lència dels millors candidats a àrbitre d’emergència amb la finalitat d’assegurar la transparència del procés de selecció i la plena disponibilitat i màxima qualitat dels àrbitres escollits pel TAB en funció dels mèrits acreditats.”

Sobre el TAB i l’Arbitratge

El Tribunal Arbitral de Barcelona és l'òrgan permanent de l'Associació Catalana per a l'Arbitratge que porta a terme l'administració dels arbitratges d'acord amb la llei i amb el seu reglament, de conformitat amb el codi ètic. Té com a missió servir a la societat sent una institució de referència en el món de l'arbitratge, destacant per la seva excel·lència en el servei, amb el focus de la seva activitat a Barcelona, ​​així com en els mercats de referència nacional i internacionals.

L'Associació Catalana per a l'Arbitratge-Tribunal Arbitral de Barcelona (ACA-TAB) es va fundar el 15 de febrer de 1989 per l'Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, ​​la Cambra de Comerç Indústria i Navegació de Barcelona, ​​l'Il·lustre Col·legi Notarial de Catalunya i el Consell dels Il·lustres Col·legis d'Advocats de Catalunya. L’entitat va néixer arran de la promulgació de la llei 36/1988, que va donar llum verda per primera vegada a l'arbitratge institucional. Al juny del 2009 s’hi va unir el Deganat Autonòmic dels Registradors Mercantils i de la Propietat de Catalunya i, a l'abril de 2012, l'Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya.