Comissió d'Advocats/des Mediadors/des | Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA:El CEMICAB ha tramitat més de 400 mediacions en els primers quatre mesos de 2016

Aquesta jornada ha servit per explicar com es gestiona i com s’ofereix la mediació des dels serveis públics, com es gestiona la mediació quan el conflicte ja ha estat judicialitzat i els beneficis emocionals de la mediació per a les persones que són dins el conflicte.
Fri May 13 00:00:00 CEST 2016

Barcelona 13/05/2016. El Centre de Mediació del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (CEMICAB) ha tramitat 416 mediacions en els primers quatre mesos d’aquest any. D’aquestes  mediacions 192 han estat acceptades i 16 encara estan en tràmit, és a dir, en espera que una de les parts digui si accepta sotmetre’s a la mediació. Cal tenir en compte que en una mediació han de ser les dues parts les que voluntàriament acceptin fer la mediació, de manera que si una d’elles no vol participar-hi no es pot dur a terme.

La diputada responsable del Centre de Mediació de l’ICAB, Mercè Claramunt, destaca el treball que s’està fent des d’aquest centre i també des del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona per promoure el coneixement de la mediació entre els lletrats/des i la ciutadania. També assenyala com a avantatge de la mediació que “són els propis ciutadans i ciutadanes els que construeixen l’acord  amb les seves propostes per a la resolució de les situacions problemàtiques amb l’ajuda dels professionals mediadors. Els acords així obtinguts sovint són més perdurables i mes fàcilment executables per la implicació activa de les parts en buscar la solució”

Precisament la diputada responsable del CEMICAB ha inaugurat aquest matí juntament amb l’ ’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Núria Parlon, la jornada “A Santa Coloma la mediació, una solució per a tothom”.

Aquesta jornada ha estat possible gràcies al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, a través del CEMICAB,  l’Ajuntament i els Jutjats de Santa Coloma de Gramenet, la Policia Local, Mossos d’Esquadra i els serveis de convivència ciutadana.