Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Observatori dels Drets de les Persones | Notes de Premsa

OBSERVATORI DELS DRETS DE LES PERSONES: Comunicat en relació amb les detencions d'advocats i advocades a Turquia

Des de l'Observatori dels Drets de les Persones de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) expressem la nostra profunda preocupació per la situació actual a Turquia, on s'ha produït la detenció arbitrària d'advocats i advocades exercint la seva funció de defensa dels drets de les persones.

Thu May 11 14:00:00 CEST 2023

Considerem que els advocats i advocades, com a garants de la justícia i els drets fonamentals, han d'exercir les seves funcions sense por de patir represàlies o intimidacions, ja que això suposa una greu vulneració de l'Estat de Dret i dels valors que el sustenten, així com dels Tractats Internacionals.

La detenció de professionals de l'advocacia a Turquia que defensen els drets de les persones suposa un atemptat contra la llibertat d'expressió i el dret a una defensa justa i equitativa. Aquesta situació pot desmotivar altres professionals a exercir la seva tasca i, per tant, soscavar els fonaments d'una societat justa i democràtica.

Instem les autoritats turques a respectar i protegir la tasca dels advocats en la funció de defensa dels drets de les persones i a garantir un entorn segur per a l'exercici del dret a la llibertat d'expressió i el dret de defensa.

Alhora, fem una crida a tota la ciutadania per unir-se en contra d'aquestes pràctiques a tot el món i a reivindicar la importància del paper fonamental dels advocats en la protecció dels Drets Humans i l'Estat de Dret.

No podem permetre que la detenció d'advocats i advocades a Turquia, ni a cap lloc del planeta, es converteixi en una pràctica habitual. Cal garantir un entorn segur per a l'exercici de les seves funcions i protegir els valors i els principis que sustenten qualsevol Estat de Dret.

Des de l'Advocacia barcelonina i catalana seguirem de prop l'evolució d'aquesta situació i treballarem per denunciar qualsevol vulneració dels Drets Humans i de l'Estat de Dret a Turquia.

Ens solidaritzem amb tots els advocats i advocades de Turquia que estan patint conseqüències personals gravíssimes per la seva defensa dels drets de les persones, i reiterem el nostre compromís amb la promoció i la defensa dels Drets Humans i les llibertats.