Comissió de Dones Advocades | Dones

Presentat a l’ICAB l’informe de recerca sobre Igualtat de Gènere en el Sector Legal a Catalunya

El dijous 21 d’abril de 2022 ha tingut lloc, a la Sala de Recepcions del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, l’acte de presentació de l'Informe de recerca sobre Igualtat de Gènere en el Sector Legal a Catalunya, un projecte liderat pel Departament Internacional de la Law Society d'Anglaterra i Gal·les en el que ha participat la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB.

Thu Apr 21 20:00:00 CEST 2022

La gerent internacional de la Law Society, Lizzette Robleto de Howarth i Andrea Accuosto, vocal de la Comissió de Dones Advocades de l’ICAB i coordinadora de l’estudi a Barcelona, han presentat el treball realitzat i l'informe final, que porta per títol Anàlisi i Propostes de les Advocades de Catalunya per promoure la igualtat de gènere al sector legal.

L’acte ha estat presidit pel degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, i ha comptat també amb la participació de la presidenta de la Comissió de Dones Advocades del Col·legi, Olga Arderiu, i l’advocada Teresa Blasi.

El degà ha posat en valor un dels capítols de l’informe en el que es manifesta com és d'important que els homes tinguin un rol d'agents de canvi per generar elements transformadors que ens facin avançar cap a la igualtat real.

La Comissió de Dones Advocades de l'ICAB ha col·laborat activament en l'elaboració d'aquest informe per tal de ressaltar, posar en valor i conscienciar la ciutadania sobre els reptes que afecten les dones advocades -i les juristes en general-, en els llocs de treball, així com a promoure pràctiques encaminades a millorar la igualtat de gènere en el sector legal, judicial, i acadèmic.