Departament Internacional | Departament Internacional ICAB

Vols conèixer el Dret d’un altre país de la Unió Europea? Participa en el projecte LAWYEREX!

L’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona participa com a soci en el Projecte LAWYEREX, que té com a finalitat l'intercanvi d'advocats i advocades entre països de la Unió Europea (UE) perquè realitzin pràctiques professionals per un període de dues setmanes sota supervisió d'un/a tutor/a.

Tue Jun 18 14:50:00 CEST 2024

Al llarg del projecte estan previstos un total de sis períodes d’intercanvi. Després del gran èxit dels quatre primers períodes d'intercanvi, tindrà lloc el cinquè període de setembre a desembre de 2024.

En total, divuit col·legiats/des de Barcelona podran desplaçar-se a França (París), Grècia (Atenes), República Txeca, Polònia, Eslovàquia, Xipre, Itàlia o Romania. A més, es contempla la possibilitat que altres dotze advocats/des viatgin a Barcelona per fer pràctiques a despatxos d'advocats/des de la ciutat. Els intercanvis no tenen cost per a les institucions receptores. Les despeses estan parcialment subvencionades per la Comissió Europea. Per als participants, a les despeses de desplaçament es reemborsaran fins a 400€. Les despeses d'allotjament i manutenció ascendiran a 100 € per dia, amb un total de 1400 € per al període de dues setmanes.

Ja està obert el procés de selecció de tres advocats/des que vulguin realitzar pràctiques professionals en un altre Estat de la UE, durant dues setmanes, en el període comprès entre l'1 de setembre i el 30 de desembre del 2024. La convocatòria es dirigeix a advocats i advocades amb un màxim de set anys de col·legiació i amb un coneixement alt i demostrable d'anglès.

La candidatura s’ha de remetre per correu electrònic a la següent adreça: formaciointernacional@icab.cat . En l'assumpte del correu electrònic cal indicar els cognoms del candidat [Exemple: “LAWYEREX –cognom1_cognom2”].

La candidatura ha de constar de curriculum vitae (en anglès), formulari de sol·licitud completat (ADJUNT) i una breu carta de motivació que expliqui l'adequació de la candidatura als requisits de participació (en anglès).

Cal destacar que, a l'hora de seleccionar les persones candidates, a banda del requisit imprescindible de domini de l'anglès, es valorarà també el CV i l’experiència laboral, la carta de motivació, tenir un títol estranger (curs, màster... ), publicacions, domini de l'idioma de destinació i experiència laboral a l'estranger.

La data límit de recepció de candidatures finalitza el 8 de juliol de 2024 (inclòs). Es comunicarà la decisió per correu electrònic a cadascun dels candidats.