Formació Internacional | Departament Internacional | Formació ICAB | Formació Internacional

Young European Lawyers Contest (YELC) 2023 - Nominació de candidats/es. Data límit: 18 de desembre de 2022

Des del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), i conjuntament amb l’Academy of European Law (ERA), estem seleccionant dos candidats/tes perquè participin al concurs “Young European Lawyers Contest (YELC) 2023”.

Tue Nov 15 12:33:21 CET 2022

Aquells que vulguin presentar la seva candidatura han d’enviar el formulari de sol·licitud (Application Form) que apareix com a document adjunt al correu electrònic formaciointernacional@icab.cat amb l’assumpte “Candidatura Young European Lawyers Contest (YELC) 2023” . El termini per a enviar les candidatures finalitza el proper 12 de desembre de 2022.

Objectiu del concurs

El concurs reunirà advocats joves i recentment titulats per destacar la importància del Dret Europeu per a la seva futura pràctica jurídica.

En equips formats per concursants de diferents països europeus tindran el repte d'aplicar els seus coneixements de Dret Europeu en escenaris pràctics de joc de rol.

Sota l'atenta mirada d'un jurat format per professionals del Dret Europeu, aprendran a treballar amb companys/es d'altres cultures jurídiques per construir casos en àmbits tan diversos com els drets fonamentals i l'Estat de Dret, l'accés a la justícia, el dret econòmic, la cooperació fronterera en matèria civil i comercial, i justícia penal.

Els concursants seran jutjats tant pel seu coneixement del Dret Europeu com per les seves habilitats d'advocacia en la redacció d'arguments escrits, la realització de negociacions i la declaració davant d’un jutge.

Premis/Reconeixement

A tots els candidats/es, pel sol fet de participar en el Concurs, se'ls lliurarà un certificat d'assistència en què es faci menció del nombre d'hores de formació.

El concurs estarà format per tres semifinals i una final.

Els dos millors equips de cada semifinal participaran en la final de tres dies celebrada a les instal·lacions de l'ERA a Trèveris (Trier, Alemanya) i al Tribunal General de la Unió Europea a Luxemburg. S’inclourà al certificat la formació sobre "com litigar davant el Tribunal de Justícia" i exercicis de negociació. Els dos equips finalistes competiran davant d'un jurat format per representants d'alt perfil de pràctica jurídica i jutges del TJUE. Hi ha un premi econòmic.

Despeses

La participació dels joves advocats designats pels Col·legis d'Advocats és gratuïta, inclosos els costos de documentació, dinar, pauses cafè i sopar. Tots els participants seleccionats per participar en el concurs rebran una contribució significativa als seus costos de viatge en rebre les factures, tiquets i rebuts originals.

Per a les semifinals, es reservarà allotjament per una nit i subvencionada per l’ERA. Per a la final, es finançarà l’allotjament per 3 nits i també serà reservat i pagat per l’ERA.

Més informació

Trobareu més informació al fulletó informatiu (Brochure_YLC) adjunt, així com a la pàgina web del projecte: https://younglawyerscontest.eu/