Món Jurídic 279- Juliol-Agost 2013

Abril-Maig - 2013

Món Jurídic 279- Juliol-Agost 2013

Editorial: Un Col·legi participatiu i obert a tothom

Aquí Ara: Resum de les novetats legislatives; Mesures de flexibilització i foment del mercat de lloguer d’habitatges; La modificació de la Llei de costes; Valoració del dany corporal en els casos de mort sobrevinguda.

L’Observatori: Oriol Rusca elegit nou degà del Col·legi d’Advocats de Barcelona; L’ICAB reivindica el paper; Compatibilitat pensió i activitat per compte propi dels professionals col·legiats adscrits a mutualitats alternatives al RETA de l’advocat del torn d’ofici en el ‘Dia de la justícia gratuïta’; Lliurades al Síndic més de 1.200 signatures contra les retallades al TOAD; Conveni ICAB-ICAM de reciprocitat en la prestació de serveis bàsics; Presentació del llibre “El arbitraje: nueva regulación y práctica arbitral”; Es constitueix el Comitè executiu de la Comissió dels advocats sèniors; Obituari Francesc Muñiz i Menero; L’ICAB participa en els actes commemoratius del tricentenari del 1714; L’ICAB mostra seva preocupació davant la detenció d’advocats turcs; Defuncions.

Junta en directe: Oriol Rusca pren possessió com a degà del Col·legi; Agraïment al Comitè Electoral; Convocatòria d’eleccions a cinc Seccions de la Comissió de Cultura i Formació de l’ICAB.

Tribuna Oberta: La protecció dels usuaris i consumidors front a les clàusules sòl; Reflexions sobre l’aplicació del Reial Decret 1483/2012, de 29 d’octubre en l’acomiadament col·lectiu; La responsabilitat de les agències de viatges en la venda de bitllets aeris: mediació o representació? La protecció i responsabilitat del menor com a usuari de les noves tecnologies.

Interessos Comuns: Responsabilitat social Empresarial.

Parlem amb Rafael Ribó: “Les taxes judicials estan obstaculitzant el dret a l’administració de justícia”.

ComissionsPuntxPunt: Qüestions de deontologia professional: deontologia i honoraris professionals.

Lletra Impresa

Advocacia en imatges

Passes Perdudes: Temps lliure per llegir, viatjar, fer esport...

Club ICAB