Observatori dels Drets de les Persones

ICAB

Observatori dels Drets de les Persones

El 21 de setembre del 2021 la Junta de Govern va constituir l'Observatori dels Drets de les Persones de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), que té per objecte analitzar, estudiar i fer propostes legislatives que emparin la tutela i garantia dels drets de les persones en tots els àmbits.

Aquest Observatori ha liderat des d’aleshores tota la tasca del Col·legi en matèria de conscienciació social envers la defensa efectiva dels drets de les persones, tant a nivell nacional com internacional.

Les copresidències i la vicepresidència, totes elles de caràcter executiu, guien, de la mà del Consell Assessor, les línies d’actuació, reflexió i reivindicació de l’entitat. A més, compta amb els següents grups de treball:

• Justícia Restaurativa i Col·laborativa
  • Publicacions/Bases de Dades
  • Accés a la Justícia de persones vulnerables
  • Internacional
  • Igualtat de Gènere
  • Ciutadania, drets i tecnologia
  • Drets socials - Drets laborals
  • Objectius de Desenvolupament Sostenible-Agenda 2030

L’Observatori dels Drets de les Persones de l’ICAB organitza regularment activitats formatives i esdeveniments públics dirigits a les persones col·legiades i a la ciutadania que se sent interpel·lada en garantir l’accés a la justícia de les persones en vulnerabilitat i la protecció dels i les juristes en risc pel seu exercici professional en diferents llocs del món.

Destaquen, per exemple, els diàlegs itinerants sobre la protecció dels Drets Humans i el compliment dels ODS de l’Agenda 2030 de Nacions Unides, la Gala de Premis anual o els fòrums de debat a la seu col·legial.

Actualitat Observatori dels Drets de les Persones

S'han trobat 24 resultats