Baixa del servei de defensa d'Ofici

Torn d'Ofici | Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda - Ciutat de la Justícia | Serveis al Ciutadà / Justícia Gratuïta / Torn d’Ofici

Baixa del servei de defensa d'Ofici

Descripció del servei

L'advocat o l'advocada inscrits al servei del Torn d'Ofici pot deixar d'estar-ho quan ho desitgi.

Passes a seguir

Per sol·licitar la baixa total o parcial del Servei serà suficient presentar, en el registre d’entrada del Col·legi o via e-mail a torn@icab.es, un escrit signat indicant les matèries, torns i zones en què es desitja causar baixa.

Els lletrats i les lletrades que causin baixa hauran de fer-se càrrec de les designes que se'ls hagin efectuat fins aquell moment. En els casos en els quals l'advocat o l'advocada, amb la baixa del torn, sol·liciti també la baixa en l'exercici de la professió, s'alliberarà de l'obligació referida al paràgraf anterior, tenint l’obligació de notificar aquesta circumstància a aquest Servei i a tots aquells Jutjats o Tribunals en els quals tingui assumptes en tramitació.

També s'alliberarà d'aquesta obligació l'advocat o l'advocada que, per circumstàncies excepcionals, valorades per la Comissió del Torn d'Ofici, aconsellin la necessitat d'adoptar aquest acord.

Donat el cas, es valorarà si l'advocat o l'advocada ha de retornar el que hagi percebut a càrrec dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya.

En totes les situacions en les que l’advocat o l'advocada no hagi de continuar en la defensa del seu client haurà de:

• comunicar la seva baixa en la defensa al Jutjat que conegui del procediment amb petició de suspensió de terminis,
  • aportar un llistat d’assumptes pendents al departament de Torn d’Ofici de l’ICAB, i
  • lliurar al client tota la documentació i antecedens dels que disposi en relació amb l’assumpte

Els advocats i les advocades que s'haguessin donat de baixa voluntària del torn no podran reincorporar-se fins haver transcorregut un any des de la data de baixa. Tanmateix, els que es donin de baixa en un torn per inscriure's a un altre, no podran realitzar cap altre canvi en un període d'un any.

Departament / Comissió responsable

Comissió del Torn d'Ofici