Comunicació de pagaments i guàrdies del Torn d'Ofici i notificacions d'assistències en horari nocturn per SMS

Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda - Ciutat de la Justícia | Serveis al Ciutadà / Justícia Gratuïta / Torn d’Ofici

INFORMACIÓ DE PAGAMENTS I GUÀRDIES

El Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), a través del Departament de Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda, informarà tant de la convocatòria de guàrdies en el servei d’assistència a la persona detinguda o assistència a la víctima en el Torn de Violència contra la Dona (víctimes), com de la realització de pagaments als advocats i a les advocades de quantitats per actuacions justificades amb càrrec a Torn d’Ofici i Assistència a la Persona Detinguda, a través de:

- Correu/correu electrònic
- SMS al mòbil de l’advocat o de l’advocada
- Informació al web ICAB (Àrea personal)

NOTIFICACIONS D'ASSISTÈNCIES PER SMS EN HORARI NOCTURN

El sistema de notificació per SMS de les assistències no urgents comunicades en horari nocturn (de 00.00 a 07.00h) se suma a la millora per la qual les guàrdies poden ser guardades a l’agenda electrònica.

Aquesta nova forma de notificació té caràcter voluntari, i s’haurà de cursar explícitament alta en el sistema a través de l’Àrea Personal de la pàgina web de l’ICAB, o a través del Servei d’Atenció al Col·legiat.

Per cursar alta, caldrà tenir prèviament activa la notificació per SMS de l’ICAB, i (en cas que no consti) fer constar el telèfon mòbil al que es volen rebre els missatges de notificació com a professional a la base de dades.

L’alta al sistema no implica que, excepcionalment, es puguin realitzar trucades durant aquest horari, per a aquelles diligències de caràcter urgent on es requereixi la presència de lletrat o lletrada de manera immediata.

Tanmateix, la notificació per SMS tindrà caràcter de notificació efectiva d’acord amb el que estableix l’art. 520.5 de la Llei d’Enjudiciament Criminal.

Aprofitem per recordar que és necessari que els advocats i advocades convocats per al servei de guàrdia en els Torns d’Ofici han d'estar localitzables i a disposició del Servei durant les 24 hores que dura la guàrdia.

A més de la notificació a través del missatge SMS, a l’Àrea Personal també es pot trobar la resta de dades relacionades amb les designes i telefonemes.

S'han trobat 13 resultats