Servei d’obtenció d’informes d’accidents de trànsit de la Guàrdia Urbana de Barcelona

Servei d'Atenció Col·legial (SAC) | Davant jutjats i tribunals i AAPP | Tràmits professionals

Descripció del Servei

Servei pel qual els advocats/des d’aquesta Corporació poden tramitar telemàticament les peticions dels informes d’accidents de trànsit de la Guàrdia Urbana de Barcelona a través del Col·legi.

El termini aproximat de resolució de la seva sol·licitud és de 20 dies.

Tràmits  per a sol·licitar el Servei

Per a obtenir el corresponent informe d’accident de trànsit de la Guàrdia Urbana de Barcelona, els tràmits seran els següents:

1.- L’advocat/da haurà d’omplir i remetre al Col·legi, per correu electrònic a transitbarcelona@icab.cat el corresponent formulari de sol·licitud, que es troba a peu de pàgina.

Des de la data de l’accident fins que l’informe estigui disponible per part de la Guàrdia Urbana, hauran d’haver transcorregut com a mínim tres setmanes, amb independència de la data en què es faci la sol·licitud.

Si es tracta d’obtenir còpies de les dades bàsiques de les persones (titulars i conductors i víctimes, en el seu cas) i vehicles implicats, aquestes estaran disponibles per part de la Guàrdia Urbana  entre les 24 i 48 hores següents a la data de l’accident.

2.- El Col·legi tramitarà la mencionada sol·licitud davant de la Guàrdia Urbana de Barcelona.

3.- Un cop el Col·legi disposi del corresponent informe d’accident de trànsit, el remetrà a l’advocat/da per correu electrònic xifrat (mitjançant el certificat digital ACA) a l’adreça d’email facilitada en el formulari de sol·licitud.

4.- L’Ajuntament de Barcelona enviarà per correu postal la liquidació de la taxa corresponent a nom i a l’adreça que s’hagi indicat a la sol·licitud a aquests efectes.

5.- Les taxes establertes per l’Ajuntament de Barcelona per a l’any 2016 són les següents:

a)    Per informe d'accident de trànsit amb una fotografia: 88,71 euros.
Per cada fotografia addicional: 3,73 euros. En aquest cas, s'han d'adquirir totes les que constin a l'informe.
b)    Les còpies de les dades bàsiques, que detallen només les dades de les persones i dels vehicles implicats, són gratuïtes.

Enllaç d'interès