Sol·licitud canvi de condició de col·legiat/da NO exercent a exercent

SERVEI D'ATENCIÓ COL·LEGIAL ICAB

Sol·licitud canvi de condició de col·legiat/da NO exercent a exercent

La documentació necessària per canviar de condició de col·legiat/da no exercent a col·legiat/da exercent de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) és la següent:

1. Impresos facilitats pel Col·legi, degudament complimentats:
  • Sol·licitud de canvi de condició a col·legiat/da exercent.
  • Dades personals per aparèixer a la Guia Judicial
  • Altres dades relacionades amb les funcions col·legials
  • Informació en matèria de protecció de dades
  • Sol·licitud de Certificació del Consejo General de la Abogacia Española (71,03 euros), si la persona està col·legiada a partir de l’1 de setembre de 2011.
  1. Fotocòpia del DNI.
  2. Certificat de penals (Model 790): Obtenció del certificat: Presencial a la Gerència Territorial de Justícia (Oficina d’Expedició de Certificats d’Antecedents Penals) o per internet www.mjusticia.es amb DNI electrònic.
  3. Justificant del règim de previsió social escollit.
  • Treballador per compte propi, a triar entre:

Alter Mútua dels Advocats  (Roger de Llúria 108, Baixos, 932077775, https://alta.altermutua.com/es/icabarcelona/ )

Mutualidad de la Abogacía (Mallorca 283, 934961880, www.mutualidadabogacia.com

R.E.T.A. (Règim Especial de Treballadors Autònoms) www.seg-social.es

Tramitar l’alta censal a l’oficina de l’Agència Tributària que correspongui

• Treballador per compte aliè: en Règim General de la Seguretat Social (adjuntar també còpia del contracte laboral com a advocat. Si el contracte és com a llicenciat, assessor... també s’haurà d’adjuntar un certificat de l’empresa conforme es realitzen tasques d’advocat).

Si  a partir d’enguany canvieu per primer cop de situació a exercent dins dels tres primers anys des de la vostra col·legiació, gaudireu d’un bo de 300 euros bescanviable en qualsevol activitat formativa organitzada pel Col·legi, durant dos anys des de la data  en què s’hagi produït aquest primer  canvi de situació.

*Cal mantenir la condició d’exercent mentre es gaudeix d’aquest bo.