Sol·licitud de carnet d’identitat professional CCBE (Conseil des Barreaux Européens)

SERVICIO DE ATENCIÓN COLEGIAL ICAB

Dissenyat pel CCBE (Conseil des Barreaux Européens - Council of Bars and Law Societies of Europe), el carnet d’identitat CCBE es va crear l’any 1978. Aquest document es pot expedir pels Col·legis Nacionals en virtut d’un acord de llicència entre el CCBE i el Col·legi nacional.

L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), doncs, es constitueix en autoritat emissora en nom del CCBE i és en aquest sentit que ha de garantir la verificació que el sol·licitant és un advocat/da (col·legiat/a exercent).

El carnet d'identitat del CCBE:

• Facilita l’accés dels advocats/des que exerceixen fora de la seva jurisdicció d’origen als òrgans i a les institucions europees.
  • Identifica al seu propietari en els idiomes oficials del CCBE com a advocat/da admès/a en el país corresponent.
  • Està reconegut pel Tribunal de Justícia i pel Tribunal de Primera Instància de les Comunitats Europees.

Versions del carnet:

• VERSIÓ PLASTIFICADA:  La versió plastificada, que inclou els textos en tres idiomes: anglès, francès, català i castellà, conté la mateixa informació que la versió en paper. Aquesta versió és gratuïta i s’ha de sol·licitar al Departament de Servei d’Atenció Col·legial de l’ICAB emplenant el formulari que teniu adjunt a peu de pàgina (apartat DOCUMENTS).
  • VERSIÓ PLASTIFICADA DIGITAL: Existeix la possibilitat d’inserir-hi un xip amb el certificat digital d'advocat europeu que identifica al propietari d’aquest també de forma digital. Aquest versió comporta un cost i s’ha de sol·licitar al CGAE. En el link següent consta la sol·licitud, la indicació del preu i forma de pagament, i la relació de documents a aportar.

El CGAE us lliurarà el carnet personalitzat per correu ordinari en el domicili indicat a la sol·licitud o, prèvia confirmació, a la seu del CGAE, Paseo Recoletos 13, Madrid.

Un cop rebut el carnet europeu, cal que sol·liciteu dia i hora per a activar el certificat col·legial en el Col·legi (Departament de Servei d’Atenció Col·legial) mitjançant correu electrònic a sac@icab.cat.

En el dia i hora reservat, caldrà que porteu el carnet europeu i una còpia del DNI.

• Council of Bars and Law Societies of Europe (CCBE)

• Rue Joseph II 40/8, 1000 Brussels, Belgium
      1000 Brussels, Belgium, (Bèlgica)
    • 32 2 234 65 10