Sol·licitud d'expedició de passis de presó

SERVEI D'ATENCIÓ COL·LEGIAL

Sol·licitud d'expedició de passis de presó

DESCRIPCIÓ DEL SERVEI

De conformitat amb el previst a l’art. 48 del Reglament Penitenciari, quan el lletrat sol·liciti a l’ICAB l'expedició de volant per visitar intern en Centre Penitenciari haurà d’acreditar un dels dos requisits següents:

• Que ha estat designat en un procediment judicial com a lletrat defensor, aportant el núm. del procediment i jutjat en el que consta designat
  • Que ha estat cridat per l’intern o la família d’aquest per ser visitat per l’advocat/da

Per resolució del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya es disposa l'establiment d'un horari per a la realització de comunicacions presencials de les persones internes en centres penitenciaris amb advocats i altres professionals acreditats, previstes als articles 48 i 49.5 del Reglament Penitenciari, comprès entre les 9 i les 20.30 hores.

TRAMITACIÓ

• SOL·LICITUD MITJANÇANT EL CERTIFICAT DIGITAL ACA

Els volants per visitar interns en centres penitenciaris també es poden obtenir directament des del teu despatx, mitjançant la tarja o certificat digital ACA.

En aquest cas, el procediment per demanar el passi és:

• Introdueix el certificat digital en el dispositiu
  • Introdueix el PIN que va introduir en el moment de fer-te el certificat.
  • Selecciona el Col·legi de procedència, clicant en el mapa - en el vostre cas, Catalunya>Barcelona -
  • Hauràs entrat en el portal de "Red Abogacía" (https://www.abogacia.es/servicios/)
  • Clica sobre l’opció “Passis de presons” i omple el formulari d’acord amb els requeriments que necessitis
  • Un cop enviada la sol·licitud, sortirà en pantalla el passi de presó virtual, que un cop imprès servirà com si es tractés d’un volant expedit de forma presencial al Col·legi d’Advocats.

Amb la finalitat de donar compliment a l’establert al precepte abans indicat, l’ICAB podrà requerir amb posterioritat que el lletrat acrediti la concurrència dels requisits necessaris per l’expedició del volant prèviament obtingut mitjançant la possibilitat d’autoexpedició amb la tarja ACA.

• Com sol·licitar el certificat ACA

Si encara no tens el certificat digital ACA, l’ICAB posa a la teva disposició el mateix: sol·licita’l ara mateix!

SOL·LICITUD PRESENCIAL

Si no disposes de certificat ACA,  per a l’expedició del volant t’hauràs d’adreçar en horari de 9 a 20h al Servei d’Atenció al Col·legiat (per aquells que no tinguin contractat el pack de serveis-Solucions Professionals, hauran de fer front al pagament de les despeses associades a la gestió de l’expedició del document)

SOL·LICITUD PER ADVOCAT ESTRANGER

L’advocat estranger, sempre acompanyat per un advocat d’aquest Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona, podrà  accedir al Centre Penitenciari per tal de realitzar una visita a un intern, sempre que prèviament hagi estat cridat per aquest.

El passi es lliura amb la data del mateix dia que es fa la visita.

En cas que el Centre Penitenciari no correspongui a l’àmbit territorial del Col·legi, també es lliura un “saluda” al degà del corresponent Col·legi, per si sorgís qualsevol imprevist.

DEPARTAMENT / COMISSIÓ RESPONSABLE

Servei d’Atenció al Col·legiat
Consejo General de la Abogacía Española (CGAE) - Departament d'Informàtica de l'ICAB