Comissió d'Advocats/des Mediadors/des | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

CONVOCATÒRIA: EL CEMICAB presentarà la “plataforma de mediació on-line” en el marc del II Congrés de la Mediació de l’Advocacia que tindrà lloc els dies 23 i 24 de març a l’ICAB

La inauguració del Congrés serà demà dijous, 23 de març, a les 16h a càrrec del degà de l’ICAB, del president del TSJC, de la diputada de la Junta de Govern responsable del CEMICAB, i del director de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques de la Generalitat
Wed Mar 22 00:00:00 CET 2017

L’objectiu del Congrés es donar a conèixer la justícia restaurativa en l’àmbit penal i de menors i experiències de mediació en conflictes de comunitat de veïns, derivats de relacions intra-familiars, en l’àmbit laboral entre d’altres

Barcelona, 22 de març de 2017. El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Oriol Rusca, el president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, Jesús María Barrientos, la diputada de la Junta de Govern responsable del CEMICAB, Mercè Claramunt, i el director de la Direcció General de Dret i Entitats Jurídiques de la Generalitat de Catalunya, Xavier Bernadí, inauguraran demà dijous, 23 de març, a les 16h el “II Congrés de Mediació de l’Advocacia”, que tindrà lloc al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona.

El Centre de Mediació del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (CEMICAB) juntament amb la Comissió d’advocats i advocades mediadors/res, organitza els dies 23 i 24 de març aquest Congrés amb l’objectiu de potenciar entre l’advocacia el coneixement de la mediació com a mètode de resolució de conflictes especialment en àmbits on el fet que no existeixi una llei específica en mediació pot fer concloure que en aquesta branca la mediació no és vàlida per resoldre la problemàtica de les parts. Per aquest motiu es donarà a conèixer l’ús de la justícia restaurativa a l’àmbit penal i de menors i s’exposarà “el projecte de mediació en els supòsits d’ocupació il·legal i risc d’exclusió social a la ciutat de Barcelona”.

En el marc de la primera jornada del Congrés, el dijous 23, a les 18h, es presentarà la plataforma de mediació on-line, una eina que ja és operativa i que permet als advocats mediadors del CEMICAB dur a terme mediacions per videoconferència entre totes les parts en un entorn segur. Gràcies a aquesta eina es facilita que les parts no s’hagin de desplaçar per dur a terme les sessions de mediació.

Durant el Congrés també s’exposaran experiències de mediació en conflictes de convivència amb la comunitat de veïns, en les relacions intra-familiars i en l’àmbit laboral per tal de mostrar que la mediació és una eina i una oportunitat per resoldre conflictes amb importants avantatges per a la ciutadania.

La cloenda del II Congrés de Mediació de l’Advocacia anirà a càrrec de Jordi Casajoana, president de la Comissió d’Advocats i Advocades mediadors/es i de Mercè Claramunt, diputada de la Junta de Govern de l’ICAB responsable de mediació.

Podeu consultar el programa i tota la informació del II Congrés de Mediació de l’Advocacia a www.icab.cat

CONVOCATÒRIA DE PREMSA

Acte:

Dia:

23 de març, a les 16h, inauguració del II Congrés de Mediació de l’Advocacia.
23 de març, a les 18h, presentació de la plataforma de mediació on-line.

Lloc:

Col·legi de l’Advocacia de Barcelona