Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

DECRET LLEI 15/2021, de 6 de juliol, de creació del Fons Complementari de Riscos de la Generalitat de Catalunya

Publicat en el DOGC del 7/7/2021

Mon Jul 19 10:27:00 CEST 2021

Entrada en vigor: 07.07.2021

Es crea el Fons Complementari de Riscos de la Generalitat de Catalunya (FCRCAT) per fer front a les obligacions legals que li corresponen en relació amb els riscos no coberts per les pòlisses d'assegurances de responsabilitat civil, patrimonial i comptable subscrites per la Generalitat de Catalunya per sinistres que puguin afectar les persones compreses en l'àmbit subjectiu d'aquesta Llei en l'exercici del seu càrrec o funcions que es puguin veure afectades en el seu patrimoni per resolucions o actes administratius o judicials en procediments administratius o judicials que no hagin conclòs amb resolució ferma.

La dotació mínima es fixa inicialment en la quantitat de 10 milions d'euros. Anualment es farà una aportació per una quantia almenys igual a les liquidacions que s'hagin dut a terme l'any anterior amb càrrec a aquest Fons, amb l'actualització corresponent.

Resten incloses en l'àmbit subjectiu d'aquesta Llei les persones que tinguin o hagin tingut la condició de personal al servei de l'Administració de la Generalitat i dels ens i organismes del seu sector públic, d'alts càrrecs i de membres del Govern de la Generalitat per actuacions realitzades en l'exercici del seu càrrec.

Els riscos objecte de cobertura són els que pateixin les persones incloses en l'àmbit subjectiu d'aquesta Llei i que quedin exclosos de cobertura a càrrec de les pòlisses d'assegurances de responsabilitat civil, patrimonial i comptable subscrites per la Generalitat de Catalunya per tal de cobrir les obligacions que, d'acord amb la normativa vigent, li correspongui directament assumir pels danys corporals i materials i les conseqüències directes d'aquests danys, així com els perjudicis econòmics purs, no conseqüència de danys materials i/o corporals previs, causats per acció o omissió a terceres persones en exercici de la seva activitat, així com la responsabilitat civil professional, inclosa la responsabilitat comptable, mentre no recaigui sentència ferma.

D’altra banda es regulen les Condicions per sol·licitar la cobertura i es determina que, en el cas que arribés a existir pronunciament judicial ferm i, si escau, s'hagin esgotat totes les vies d'impugnació judicials i jurisdiccionals, estatals i internacionals, i si es confirmés l'existència de responsabilitat comptable o civil derivada de falta o delicte per part de les persones beneficiàries, es generarà un crèdit de dret públic de devolució per part dels beneficiaris dels imports garantits, així com dels interessos i de les despeses que s'hagin generat per raó de les garanties efectuades amb càrrec al Fons. L'obligació de retorn té la naturalesa de dret públic per part de la Generalitat i aquesta ha de realitzar totes les actuacions necessàries per a la seva recaptació, àdhuc el procediment executiu de recaptació d'acord amb el que estableix la normativa vigent.

[LLEIS APROVADES. PARLAMENT DE CATALUNYA]