Normativa | Comissió Normativa | Novetats Jurídiques / Jurisprudència

DECRET LLEI 21/2021, de 5 d'octubre, pel qual es crea el Fons extraordinari addicional 2021 per als ens locals.(DOGC del 6 d’octubre de 2021)

Entrada en vigor: 06.10.2021

Wed Oct 06 09:55:53 CEST 2021

Es crea el Fons extraordinari addicional 2021 per als ens locals amb una dotació de 100.000.000 d'euros per pal·liar la pèrdua de recaptació dels ens locals beneficiaris a causa de la crisi econòmica generada per la COVID-19.

Són beneficiaris del Fons extraordinari addicional 2021 per als ens locals, els ajuntaments, els consells comarcals i el Conselh Generau d'Aran, l'Àrea Metropolitana de Barcelona per l'àmbit del Barcelonès i les entitats municipals descentralitzades.

Es determina la participació en el Fons extraordinari addicional 2021 per als ens locals i la seva distribució. La participació dels ens locals beneficiaris del Fons addicional extraordinari és proporcional a la distribució del Fons de cooperació local per al 2021 realitzada per les resolucions que s’especifiquen en aquest Decret llei

El lliurament de les participacions en el Fons resta condicionat al fet que els ens locals beneficiaris hagin complert amb l'obligació establerta per l'article 50 de la Llei 4/2020, del 29 d'abril, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2020, prorrogada per al 2021, consistent a trametre els pressupostos, les liquidacions pressupostàries anuals i els qüestionaris estadístics homogeneïtzats d'aquestes dades al Departament de la Presidència, i els comptes anuals a la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que estableix la legislació sectorial. Aquesta documentació ha de fer referència a l'anualitat del 2019.

Els ens locals beneficiaris que el 15 d'octubre de 2021 no hagin complert el que estableix l'apartat 1 perden el dret a rebre el Fons extraordinari addicional 2021 que es crea mitjançant aquest Decret llei.

[LLEIS APROVADES. PARLAMENT DE CATALUNYA]