Comissió de Cultura / Seccions | Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Notes de Premsa

El V Congrés de Prova Judicial mostra eines estratègiques per encarar un procediment judicial amb èxit

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez García, el president de l’Institut de Probàtica i Dret Probatori, Frederic Munné Catarina, i la professora agregada de Dret Processal de la UB i subdirectora de la càtedra UB Manuel Serra Domínguez, Núria Mallandrich, han inaugurat aquest Congrés.

Thu Nov 24 15:00:00 CET 2022
  • L’objectiu d’aquesta nova edició del Congrés ha estat abordar els elements a tenir en compte en relació a les proves personals, entre elles, com triar al millor testimoni i “preparar-lo” per a un interrogatori eficaç, així com determinar les estratègies en la prova documental i la prova pericial i els reptes de futur que aquesta planteja davant el context tecnològic, entre d’altres.

El degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez García; el president de l’Institut de Probàtica i Dret Probatori i diputat de la Junta de Govern de l’ICAB, Frederic Munné Catarina, i la professora agregada de Dret Processal de la Universitat de Barcelona i subdirectora de la càtedra UB Manuel Serra Domínguez, Núria Mallandrich Miret, han inaugurat el V Congrés de Prova Judicial

Precisament el degà de l’ICAB ha exposat que “l'estudi de la probàtica és fonamental, ja que són els diferents mitjans de prova els que poden conduir o no a una determinada conclusió”. I ha afegit “la LEC dedica més de cent articles entre disposicions generals i mitjans de prova a regular aquesta matèria; també la LeCrim. Per això la realització d’aquesta Congrés serveix a l’advocacia per estar al dia d’una sèrie de regles que indubtablement s’han de tenir en compte alhora de definir l’estratègia d’un procediment”.

El president de l’Institut de Probàtica i Dret Probatori ha destacat que “la probàtica comporta estratègia i planificació, però com a activitat reglada que és s’ha de saber com s’ha obtingut un determinat element probatori per tal de poder impugnar si fos necessari aquesta prova”. També ha considerat essencial el paper que poden tenir els testimonis o els pèrits en un procediment. Per això  ha afirmat: “en aquesta nova edició del Congrés es tractaran factors com la psicologia i la motivació dels qui intervenen en una declaració judicial”.

La subdirectora de la càtedra UB Manuel Serra Domínguez ha destacat la rellevància dels fets i la seva prova com a element central del procés, motiu pel qual ha afirmat: “resulta especialment ressenyable la tasca que fan la resta d’organitzadors del Congrés en l’àmbit de la recerca i el paper de l’ICAB en la difusió d’aquesta activitat i en la formació dels col·legiats i col·legiades i demés actors jurisdiccionals”.

Aquest esdeveniment, organitzat per l’ICAB i l'Associació de Probàtica i Dret Probatori (APDP) ha tingut per objectiu mostrar com la manera de presentar les proves i l’actuació dels testimonis pot ser determinant per demostrar una tesi o argument en un procediment judicial. El Congrés també ha servit per abordar aspectes relatius a las prova pericial oi s'ha fet un assaig clínic sobre la valoració pericial d’un immoble i un anàlisi experimental sobre els ‘smart legal contract’ en l’àmbit de la prova i valoració dels fets.

El V Congrés de Prova Judicial s’ha estructurat en cinc taules rodones d’anàlisi i debat, que s'han realitzat de forma presencial al llarg dels dies 24 i 25 de novembre, al Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, en les quals hi han participat més de 30 ponents, entre ells magistrats, catedràtics, doctors en dret, pèrits cal·lígrafs, psicòlegs i advocats. Podeu consultar el programa detallat a través del següent enllaç.

Cloenda

El catedràtic de Dret Processal a la Universitat Pompeu Fabra, Joan Picó Junoy, ha estat l’encarregat de cloure la V edició del Congrés.

• Comissió de Cultura / Seccions | Formació ICAB

Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB 2024!

T’esperem a la Jornada de Portes Obertes de Formació ICAB, el dijous 18 d’abril de 2024, a partir de les 10h, al Centre de Formació.
  • Comissió de Cultura / Seccions | Secció de Dret Processal

INSCRIPCIONS OBERTES! Curs de Tècnica Probatòria (2024)

La Secció de Dret Processal de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), en col·laboració amb l’Associació de Probàtica i Dret Probatori (ADPD) té obertes les inscripcions per a la 6a edició del Curs de Tècnica Probatòria.
  • Comissió de Cultura / Seccions

L'ICAB obre matrícula per als Cursos d'Anglès Jurídic d'abril 2024

La Comissió de Cultura de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) organitza dos Cursos d'Anglès Jurídic en format modular, de 25 hores cadascun. Pots apuntar-te fins al 25 d'abril de 2024!