Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Alumni EPJ

Entrevista amb María Barbancho, Alumni i professora d’Escola de Pràctica Jurídica de l’ICAB: “L’EPJ és el trampolí perfecte per saltar a la pràctica judicial amb el paracaigudes adequat”

María Barbancho és una advocada especialitzada en Dret Penal i Dret Penal Econòmic. Va ser alumna de l'Escola de Pràctica Jurídica durant la promoció 2014-2015 i actualment exerceix com a docent a l'especialització de Dret Penal. A més, és membre destacat de la Comissió de Relacions Internacionals del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), amb un enfocament particular sobre els països de parla alemanya.

Wed Sep 06 00:00:00 CEST 2023

P. Per què vas fer l’Escola de Pràctica Jurídica del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona?

R. Vaig fer l’EPJ de l’ICAB perquè volia adquirir coneixement pràctics, no teòrics, sobre el dia a dia dels tribunals. La meva vocació pel processal, marcada des de l'inici de la meva carrera professional, em va propiciar a decantar-me per l’Escola, en ser la millor opció per conèixer de primera mà el funcionament dels jutjats.

P. Què t’ha aportat a nivell personal i professional l’EPJ?

R. A nivell personal, l’Escola de Pràctica Jurídica em va permetre conèixer professionals de reconegut prestigi d'una forma molt pròxima. L'ambient que es crea és molt familiar i, en el futur, sempre pots comptar amb el consell dels professors que vas tenir, així com dels que van ser els teus companys. En l’àmbit professional, gràcies a l’EPJ, vaig poder aprendre de manera ràpida els trucs del dia a dia que cap llibre t'ensenya.

P. Recomanaries fer l’Escola a un recent Graduat/Llicenciat en Dret?

R. L’EPJ és el trampolí perfecte per saltar a la pràctica judicial amb el paracaigudes adequat. Ho recomano a tots aquells que desitgin estrenar-se en els tribunals i ho volen fer de la millor manera. També a aquells, ja estrenats, que volen aprofundir en els “vericuetos” de les entranyes processals dels Jutjats.

P. Ara que ets professora de l’EPJ de l’ICAB, explica’ns què pot aportar a un recent Graduat/Llicenciat en Dret el nostre Postgrau en Pràctica Jurídica...

R. En les classes de l’EPJ, concretament en les de la meva especialitat, que és la de Penal, intentem realment transmetre als acabats de sortir de la Facultat com comportar-se des de que entren per la porta giratòria de la Ciutat de la Justícia, fins a com acostar-se al Ministeri Fiscal. Són detalls que en la majoria de casos no aprens, sinó "a cops", com se sol dir. Una aproximació a tots aquests detalls marca la diferència en un acabat de Graduar-se.