Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Alumni EPJ

Entrevista amb Pol Olivet, advocat i professor de l’Escola de Pràctica Jurídica de l’ICAB: “Per a aquells que vulguin exercir una advocacia amb contacte amb els Tribunals els hi serà de gran ajuda passar per l'EPJ”

Pol Olivet i Rivera és advocat penalista al despatx Castellarnau Penalistes i professor associat de Dret Penal a la Universitat de Barcelona. A més, col·labora com a docent en altres universitats, on aporta el seu coneixement i experiència a futurs professionals de l’àmbit jurídic.  També imparteix classes a l'Escola de Pràctica Jurídica de l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB), d’on havia estat alumne. Ens explica la seva experiència!

Fri Jun 30 14:51:00 CEST 2023

P. Per què vas fer l’EPJ de l’ICAB?

R. Crec que, com molts, un cop vaig acabar la carrera no sabia ben bé què fer. Vaig demanar una beca Leonardo i encara no m'havien contestat... i vaig pensar que tenir una millor formació per ser "advocat" em podria ajudar. L'experiència  de l'Escola de Pràctica Jurídica em va servir per agafar seguretat i coneixements que abans no m'havien ensenyat. Vaig conèixer companys que al llarg del temps ens hem anat acompanyant. Finalment, em van atorgar la beca, però ja estava a l'EPJ i hi vaig renunciar.

P. Què aporta l’EPJ de diferent al Màster d’Accés a l’Advocacia?

R. El Màster d'Accés a l'Advocacia, i ara també d'Accés a la Procura, és un Màster que segueix amb un alt contingut teòric. A l'EPJ són grups molt més reduïts, on podem explicar amb casos reals, estratègies i solucions que vam adoptar en un cas concret. La comunicació i resolució de qüestions és molt més fluïda, així com l'accés als professors i professores. Al final, no deixem de ser companys que acompanyem durant un temps a altres companys i els donem aquells coneixements i seguretat per al primer dia que s'han d'enfrontar a la professió o al canvi de jurisdicció que hagin escollit.

P. Explica’ns la teva experiència com a Alumni EPJ i actual professor del Postgrau en Pràctica Jurídica de l'ICAB

R. Recordo amb gran tendresa aquella etapa, tot em semblava nou. Mantinc pràcticament tots els contactes que vaig fer amb els companys d'aquella època. Ens seguim ajudant quan ho necessitem, prenent cafès i comentant temes. Com a professor, sents una gran responsabilitat, allò que diguis serà el que els teus companys de demà utilitzin com a eina en el seu exercici professional. Alhora, és una tasca magnífica. Quan veus a un Alumni teu pels jutjats, et saludes i comparteixes impressions, és una satisfacció haver pogut ajudar-lo en els seus inicis.

P. Creus necessari que un advocat/da hagi passat per l’EPJ per exercir?

R. De formes d'exercici n’hi ha tantes com advocats o clients. El que sí que crec fermament és que per a aquelles companyes i companys que vulguin exercir una advocacia amb contacte amb els Tribunals els hi serà de gran ajuda passar per l'EPJ, ja sigui pels coneixements eminentment pràctics que adquirirà o els contactes que haurà pogut tenir que, de ben segur, en algun moment li podran ser útils.