Escola de Pràctica Jurídica (EPJ) | Formació ICAB

NOTA DE PREMSA: L'ICAB ha acollit la 4a edició del Triangular d’Universitats, organitzat amb la col·laboració de la UPF–BSM, la UB i la UAB

En aquesta nova edició del Triangular els guanyadors han estat els equips de Dret Civil de la UPF i de Dret Penal de la UAB.

Fri May 06 21:00:00 CEST 2022

El divendres 6 de maig de 2022 ha tingut lloc a la seu del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, la 4a edició del Triangular d’Universitats, organitzada amb la col·laboració de la UPF Barcelona School of Management (UPF – BSM), la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb l’objectiu de posar en pràctica els coneixements adquirits durant el Màster d’Accés a l’Advocacia, però també per enfrontar-se a un judici real.

Es consolida d’aquesta manera aquest “Moot Court” universitari, és a dir, la simulació de judicis on competeixen diferents equips d’estudiants amb l’objectiu de posar de manifest les capacitats i habilitats dels alumnes que hi participen, els quals es convertiran en futurs advocats i advocades.

El triangular està format per una primera ronda, una segona i una final presidides per jutges en les àrees de Civil i Penal. Els/les alumnes tenen l'oportunitat de fer el rol d’advocat/da així com de testimonis, perits, Mossos, etc.

Aquests “judicis” s’organitzen en grups de 4 a 6 persones cadascú; i cada Universitat presenta dos grups a cada àrea.

En aquesta edició, en l’acte de cloenda i lliurament de premis han participat el degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Jesús M. Sánchez; el degà de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona, Xavier Pons, el director del Màster d’Accés a l’Advocacia UPF-ICAB, Ramon Ragués, el director del Màster d’Accés a l’Advocacia  de la Universitat Autònoma de Barcelona, Jorge Miquel, i la vicepresidenta d’Alter Mútua, Carme Adell.

El degà de l’ICAB, Jesús M. Sánchez, ha destacat que “és un orgull per a la Corporació acollir el triangular d’universitats, ja que es tracta d’una activitat que permet als futurs advocats i advocades posar en pràctica els seus coneixements jurídics, les seves dots d’oratòria i d’estratègia argumental i alhora veuen de primera mà com es desenvolupa un judici”. I ha afegit: “L’advocacia és una professió que requereix de vocació per al seu exercici, ja que es treballa per a la defensa dels drets de la ciutadania. Per això, la formació és un pilar fonamental ja que permet l’actualització de coneixements jurídics i contribueix al bon exercici de la professió, i per aquest motiu,  iniciatives com el Triangular complementen l’àmplia oferta formativa que s’ofereix des de l’ICAB”.

El degà de la Facultat de Dret de la UB, Xavier Pons, ha subratllat en la seva intervenció que "amb aquesta quarta edició del Triangular s'ha complert un cicle complet, que es va iniciar el 2018 a les noves instal·lacions de simulació judicial de la UB, que va continuar el 2019 a la UAB, que el 2020 no es va poder celebrar a causa de la pandèmia i que el 2021 es va poder fer a les instal·lacions de la UPF al carrer Balmes". Ha continuat indicant que, "amb la celebració enguany del Triangular a l'ICAB es tanca aquest primer cicle i queda plenament consolidada una activitat formativa que evidència l'alt nivell i la preparació dels estudiants dels Màsters de l'Advocacia". Pons ha fet esment també al nombre important de futures advocades participants en el Triangular i representant a les seves universitats, cosa que ha subratllat especialment "si es té en compte que la primera dona estudiant de Dret i primera col·legiada a Barcelona, Maria Soteras Mauri, va començar a estudiar a la Facultat de Dret de la UB fa tot just cent anys".

El director del Màster d’Accés a l’Advocacia de la Universitat Autònoma de Barcelona, Jorge Miquel, ha exposat que el Triangular d'Universitats és ja una activitat consolidada que suposa per als estudiants de les tres Universitats participants un moment àlgid del Màster, que es viu amb intensitat els dies de preparació i al mateix moment dels judicis. “La satisfacció de totes les parts que intervenen, no només les Universitats, també l'ICAB, Alter Mútua i els magistrats i magistrades participants és evident. També s’ha volgut posar en valor la cooperació entre totes les parts i el bon ambient que es genera entre els equips participants”. Ha acabat la seva intervenció remarcant l'eslògan “tots units fem força" i desitjant retrobar-se l’any que ve.

El director del Màster d’Accés a l’Advocacia UPF-ICAB, Ramon Ragués, ha  agraït “l'excel·lent organització i l'entusiasme dels alumnes, els professors i els magistrats. No hi ha cap activitat millor que aquesta per preparar els nostres estudiants per intervenir amb la màxima solvència, ben aviat, en judicis reals".

La vicepresidenta d’Alter Mútua, Carme Adell, ha encoratjat els estudiants "a aprofitar al màxim l’etapa d’aprenentatge i a fer seus els valors de l’advocacia, com l’esforç i l’honestedat. Així mateix, els ha anaimat a conèixer les institucions que vetllen per l’advocacia, i a participar-hi de forma activa”.

Els guanyadors de la 4 edició del triangular han estat els equips de Dret Civil de la UPF i de Dret Penal de la UAB.

Els guanyadors/es del primer i segon premi reben un bonus que poden gastar en formació a l’ICAB, i que està patrocinat per Alter Mútua. El tercer rep codis/llibres de la Biblioteca de l'ICAB.

Des de l'II·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona expressem la nostra més sincera enhorabona a tots i totes els/les premiats/des del Triangular d'Universitats 2022.