Comunicació (Premsa, Web i Món Jurídic) | Observatori-insolvencia-personal | Notes de Premsa

NOTA DE PREMSA: Presentat el 1r Congrés Europeu sobre Segona Oportunitat

• Se celebrarà a Barcelona els dies 17 i 18 de novembre i tindrà format ‘blended’ per a facilitar el màxim seguiment del mateix per part tant de l'advocacia europea i d'altres professionals com de la ciutadania.
  • Està organitzat pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) i compta amb el suport del Consejo General de la Abogacía espanyola (CGAE) i de les institucions que formen part de ‘L’Aliança per a la Segona Oportunitat’.
Wed Oct 27 00:40:00 CEST 2021

27/10/2021. La presidenta del Consejo General de la Abogacía española (CGAE), Victoria Ortega, i la degana del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), Mª Eugènia Gay, ha presentat aquest dilluns 26 d’octubre a Madrid el 1r Congrés Europeu sobre Segona Oportunitat,
una iniciativa pionera de l’ICAB per a abordar el dret de consumidors i emprenedors a una segona oportunitat davant problemes d'insolvències.

El 1r Congrés Europeu sobre Segona Oportunitat se celebrarà a Barcelona, a la seu del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, els pròxims 17 i 18 de novembre, i es podrà seguir presencialment i també de manera telemàtica amb la finalitat que tant l'advocacia europea com professionals de diferent índole i la ciutadania en general puguin seguir les taules jurídiques, socioeconòmiques i els tallers pràctics sobre aquest mecanisme que es realitzaran durant les dues jornades del congrés.

Podeu consultar el programa detallat del Congrés en el següent enllaç

El 1r Congrés Europeu sobre Segona Oportunitat té com objectius:

• Ser un espai de reflexió, anàlisi i debat sobre les solucions òptimes per resoldre les insolvències, també i abans de tot, en l'àmbit normatiu.
  • Constituir un punt de trobada de tots els actors rellevants en matèria d'insolvència personal i segona oportunitat (advocacia, judicatura, universitat, Administracions Públiques, Col·legis de l’Advocacia, organitzacions socials...) no sols nacional sinó a nivell europeu.
  • Analitzar des d'un punt de vista multidisciplinari, és a dir, des del vessant social, econòmica i jurídica, els diferents aspectes relacionats amb la insolvència; d'una banda, s'abordarà la tramitació de l'Avantprojecte de Llei de transposició de la Directiva europea 2019/1023 de reestructuració, i de l'altre, s'analitzaran les causes, conseqüències i solucions de la insolvència.
  • Impulsar un canvi cultural en la concepció i plasmació legislativa de tota norma relacionada amb les insolvències i les seves possibles solucions i generar, d'aquesta manera, sinergies de diàleg social que s'estenguin més enllà del propi Congrés.

La celebració del 1r Congrés Europeu sobre Segona Oportunitat compta amb la col·laboració especial de vLex i el suport del Consejo General de la Abogacía española (CGAE), el Consell de l’Advocacia Catalana (CICAC) i les institucions que formen part de ‘L’Aliança per a la segona oportunitat’; una iniciativa social impulsada per col·legis professionals i agents socials amb la voluntat de promoure la difusió i el coneixement del mecanisme de la Segona Oportunitat en la cultura econòmica i social del nostre país. L'organització del Congrés és possible gràcies a la dedicació del Grup de la Segona Oportunitat, adscrit a la Comissió de Normativa del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona, i a l'experiència desenvolupada pel departament de Formació de l’ICAB.

A més del programa del Congrés, durant la roda de premsa celebrada a la seu del Consejo General de la Abogacía española també s'ha donat a conèixer el testimoni de persones que van trobar solució als seus problemes econòmics després d'acollir-se al mecanisme de la segona oportunitat.

Precisament, el mecanisme de la Segona Oportunitat preveu que en situacions d'insolvència per part de la persona deutora de bona fe es pugui arribar a un acord extrajudicial amb els creditors, i que, en cas que no sigui possible, prèvia liquidació del seu patrimoni, es cancel·lin els deutes. La Segona Oportunitat va ser introduïda per la Llei 25/15 de 28 de juliol, de mecanisme de segona oportunitat, i va dirigida a les persones que s'han vist abocades a una situació de sobre endeutament.

Dept. Comunicació CGAE
Paseo de Recoletos nº 7-9 Madrid,
Telf. 91 532 17 69                                                     prensa@abogacia.es

Dept. Comunicació ICAB